مدیر اداره ی آموزش و پرورش شوش گفت : جشنواره ی دانش آموزی قرآن استان خوزستان در شوش برگزار می شود
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 35
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 311
:: بازدید ماه : 8000
:: بازدید سال : 20689
:: بازدید کلی : 297827
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 29 دی 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به منظور تجلیل از دست اندرکاران کسب عنوان شورای برتر آموزش و پرورش در سطح استان خوزستان ، جلسه ی این شورا به ریاست فرماندار شوش در سالن اجتماعات سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ روز شنبه 28 دیماه 1398 جلسه ی شورای آموزش و پرورش شهرستان شوش با محوریت «تجلیل از دست اندکاران کسب عنوان شورای برتر استان و همچنین برنامه ریزی جشنواره ی دانش آموزی قرآن استان خوزستان» برگزار شد .

مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت به مناسبت این عزاداری فاطمیه گزارشی از انتخاب چهار شهرستان استان خوزستان را به عنوان شوراهای برتر را ارائه نمود و در این راستا گفت : امروز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۹۸ در حاشیه آیین تقدیر از شوراهای برتر آموزش و پرورش خوزستان با حضور  دکتر غلامرضا شریعتی استاندار استان خوزستان ؛  پس از بررسی شاخص های عملکردی یک ساله، شورای آموزش و پرورش بهبهان موفق به کسب رتبه اول در حوزه فعالیت های شورا شد. همچنین شورای آموزش و پرورش شوشتر رتبه دوم را به دست آورد و شوش و رامهرمز نیز مشترکا صاحب رتبه سوم شدند. که جا دارد کسب این عنوان را به فرماندار شهرستان شوش به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شوش تبریک بگویم .

وی افزود : با راه اندازی شورای معین متشکل از بخشداران ، شهرداران ، دهیاران ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دستگاه های دولتی  برای رفع مشکلات سخت افزایی مدارس در سطح شهر و روستا توسط دکتر غزی فرماندار شوش که انصافا این مجموعه کمک کردند تا پروژه ی معین به خوبی عملیاتی شود و گزارش آن به اداره ی کل ارسال شد .

عبدالامیر خنیفر جذب  خیرین مدرسه ساز را یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب شهرستان شوش به عنوان چهار شورای برتر استان خوزستان دانست و در این خصوص خاطر نشان نمود : در این 2 سال بیش از 55 کلاس توسط خیرین خصوصا « حاج حمید حمدانی ، کریم نادری و خیرین مدرسه ساز کاشان» که جا دارد از دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر می کنیم بابت حضور خیرین مدرسه سازان کاشان در شهرستان شوش و هماهنگی هایی که دکتر غزی فرماندار انجام دادند که ان شاءالله هفته ی آینده ی این خیرین مجدد به شهرستان شوش بیایند تا آیین کلنگ زنی یک «مدرسه ی سه کلاسه ، یک دفتر »در روستای مزعل ضمدی از توابع بخش فتح المبین شهرستان شوش برگزار شود که در سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد .

ارتقاء سطح آموزشی سومین فاکتوری بود که مدیر آموزش و پر ورش شهرستان شوش به آن اشاره کرد و تصریح نمود : در سال های گذشته سطح آموزش ما در رتبه های پایین جدول بود اما در سال گذشته با برنامه ریزی که «سید جهاد فاضلیان کارشناس مسئول آموزش متوسطه ی اول  و  احمد خنیفر کارشناس مسئول آموزش  متوسطه ی دوم » باعث شد که پنج پله ارتقاء داشته باشیم که در این راستا مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان خواستار تجلیل از مدیران مقاطع متوسطه ی اول و دوم شد و فاکتور چهارم ما موضوع کنکور بود ، گرچه هدف آموزش و پر ورش خروجی کنکور نیست اما یکی از شاخصه هایی است که می تواند برای آموزش و پرورش مفید باشد . ان شاءالله برای سال تحصیلی آینده که از ابتدای مهر آغاز می شود در امتحانات مستمر هم دقت عمل بیشتر خواهد و به امید خواهد بهمن و اسفند سال جاری نظارت خود را بیشتر خواهیم کرد تا سال آینده از این رتبه ای که  کسب کرده ایم دفاع کنیم  تا چند پله ی دیگر از جدول بالاتر بروین تا این که بتوانیم خروجی های خود را تقویت کنیم .

عبدالامیر خنیفر سپس از برگزاری جشنواره ی قرآنی دانش آموزی استان خوزستان در شهرستان شوش خبر داد و در این راستا اظهار نمود : جشنواره دانش آموزی قرآن، نماز و عترت در خوزستان از 7 الی 10 اسفندماه 1398 به مدت چهار روز با حضور 1800 دانش آموز نخبه ی قرآن دختر و پسر از 13 شهرستان استان خوزستان خواهیم بود که  در رشته های « حفظ ویژه ی 5 جزء ـ حفظ ویژه ی 10 جزء ـ حفظ  ویژه ی 20 جزء ـ حفظ کل ـ حفظ عمومی ـ قرائت تحقیق ـ قرائت ترتیل ـ نهج البلاغه ـ صحیفه ی سجادیه ـ احکام و تفسیر قرآن کریم » در شبستان حرم دانیال نبی (ع) با هم به رقابت می پردازند .

وی افزود : یکی از توان های شهرستان شوش با توجه به وجود «آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) ، امامزاده عبدالله بن علی(ع) ، امامزاده قاسم بن عباس بن موسی الکاظم (ع) معروف به تاج العارفین ، بقعه متبرکه شچاخ (قدمگاه امام حسن مجتبی) ، قدمگاه امام رضا(ع) و بقعه ی متبرکه ی دعبل ابن علی خزایی » ؛ توان بالای مذهبی است و ما می توانیم از فضای این جشنواره نسبت به تربیت فرهنگی دانش آموزان به نحوه احسنت بهره ببریم .

وی افزود : کاشناسان اداره ی کل به شهرستان شوش آمده و از نظر «مکان برگزاری جشنواره و خوابگاه ها »را بازدید نمودند و از هر نظر برگزاری جشنواره را در شوش بلامانع اعلام نمودند ؛ در این راستا از نظر تعداد پتو مشکل داشتیم که با همکاری سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی پر تلاش سپاه ناحیه ی شوش این مشکل نیز برطرف شد و آزمون های این جشنواره در دبیرستان دانشوران برگزار می شود که در این راستا از فتانه رستمی مدیر این آموزشگاه و رئیس شورای اسلامی شهر شوش قدردانی خود را اعلام می کنم .

مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان در بخش پایانی سخنان خود به عمده ترین مشکلی که تا کنون حل نشده اشاره کرد و در این خصوص گفت : برای پذیرایی و تغذیه دانش آموزان نخبه ی  شرکت کننده در جشنواره و همچنین داوران و دست اندرکاران به « 110 کیسه برنج 10 کیلویی ، 220 کیلوگرم گوشت  قرمز ، 450 کیلوگرم گوشت مرغ  ، خشکبار و آب معدنی » نیاز است که اگر بخواهیم این اقلام را از بازار خریداری نماییم  به بیش از 140 میلیون تومان  برای هزینه نیاز است و از طرفی برای چاپ بنر و نصب در سطح شهرستان شوش نیز به صورت ویژه نیاز به همکاری فرماندار شهرستان شوش می باشد .

احمد الباجی معاونت پرورشی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش در تکمیل سخنان خنیفر  در جمله ای کوتاه اظهار نمود : برای کاهش هزینه ها ما  یک آشپزخانه را در دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع)  راه اندازی می کنیم تا خشکبار و مواد غذایی که در اختیار ما گذاشته می شد را به این آموزشگاه انتقال دهیم  و از طرفی 150 نفر از فرهنگیان زبده و با تجربه ی بالا در برگزاری جشنواره را  به 12 کارگروه تقسیم کرده ایم که جشنواره در سطح بالایی برگزار شود .

در ادامه دکتر عدنان غذی فرماندار شهرستان شوش گفت : از زمانی که به عنوان فرماندار به شهرستان شوش آمدم  ، اولویت اولم برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش بوده که اگر این جلسات سر وقت برگزار شده و مصوبات آن تا مرحله ی عملیاتی شدن پیگیری شود  به جرأت می توان گفت هیچ تخلفی در جامعه  صورت نمی گیرد . چون فرزندان ما  از این همه  موضوعاتی که می بینند و یا می شنوند  نگاه خاص و ویژه ای به معلم دارند و به دنبال آن هستند که  ببینند معلم به چه کسی توجه می کند و به چه دانش آموزی بی توجه است ؛ این یک واقعیت است ؛ بنابر این از روز اول که به شوش آمدم اساس کار را بر روی آموزش و پرورش  گذاشتم و تا جایی که توانستم در اکثر جلسات  شورا حضور داشتم .

وی ضمن قدردانی از مدیریت اداره ی آموزش و پرورش و دیگر مدیران و معلمان  ، از دستگاه هایی که در طرح معین  نهایت تلاش را بر عهده داشتند اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  جا دارد از « علی سرپرست بخشدار مرکزی ، سید جمیل موسوی بخشدار فتح المبین و عباس پورهاتف بخشدار سابق بخش شاوور » و همچنین شهرداران خصوصا «مهندس یوسف زمانی شهردار سابق شهر شوش و مهندس سعید مهرپرور سرپرست فعلی شهرداری شوش» که انصافا سنگ تمام گذاشتند  تا شورای آموزش و پرورش این رتبه را به دست آورد  قدردانی نمایم .

دکتر عدنان غزی همچنین افزود : کادر مدیریتی آموزش و پرورش  با برنامه جلو آمد و با یک تیم منطقی پیش رفت و نیروهای ارزشی دست در دست هم دادند  تا شورای آموزش و پرورش شهرستان شوش جز چهار شورای برتر استان خوزستان معرفی شد  ولی مهم این است که این عنوان را حفظ کنیم ؛ همان گونه که انقلابی شدن آسان است ولی انقلابی ماندن سخت است ؛ لذا حفظ کردن این عنوان  تلاش و کوشش و دقت بیشتری را می طلبد .

فرماندار شهرستان شوش سپس تعداد خیرین مدرسه ساز شهرستان شوش را کافی ندانست و یادآور شد : در حوزه ی جذب خیرین مدرسه ساز خوب کار شده اما  داشتن این تعداد  کافی نیست  لذا عاجزانه درخواست می کنم هر کسی به هر نحوه  دستش می رسد  کمک کند ؛ حال این کمک چه واریز وجه نقد به هر مبلغی باشد و یا این که خرید میز و نیمکت ، وایت برد ، تابلو ، ویدئو پروژکتور و... باشد  و اگر توان خرید و یا واریز وجه نقدی نداشته باشند ، با خطاطی بر روی دیوار و نوشتن  صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) همین که دانش آموزان را با این واژه ی مقدس آشنا نماید  در این امر خداپسندانه شرکت کرده و به عنوان یک خیر محسوب می شود .

وی در ادامه به  رفع مشکلات معلمین برای بالا بردن سطح کیفی آموزش  اشاره کرد و گفت :  با معلمین جلسه بگذ ارید  ، از مدارس شهر و روستا سرکشی به عمل آورید  و از نزدیک با مشکلات این قشر که نسبت به سایر اقشار جامعه زودتر پیر می شوند  آشنا شوید و تا جایی که می توانید نسبت به رفع مکشکلات آنها چاره اندیشی نمایید .

فرماندار شهرستان شوش در پایان به جشنواره ی دانش آموزی قرآن اشاره کرد و تصریح نمود : در این خصوص با تشکیل  یک کارگروه  با حضور لیلا مسحنه مسئول امور اجتماعی و مشاوران ما جلساتی را برگزار نمایید  و نیازمندی های جشنواره که معمولا پذیرایی و تغذیه است را دقیقا مشخص نموده و گزارش این جلسات را به ما  تحویل دهید تا نسبت به تأمین نیازمندی ها برنامه ریزی شود .

در ادامه صادق کاوندی معاونت ورزش اداره ی آموزش و پرورش ، جمشید اورکی به نمایندگی از طرف انجمن اولیا و مربیان ، نعمت الله حسین زاده  و.... نکته نظرات خود را مطرح نمودند .

فرماندار شهرستان شوش با شنیدن سخنان صادق کاوندی معاونت ورزش اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش دستور داد که از این به بعد سرپرست اداره ی ورزش و جوانان در جلسات شورای آموزش و پرورش دعوت شود .

شایان ذکر است در پایان از مسئولین دستگاه های دولتی ،  مدیران و معلمین تأثیر گذار در کسب عنوان شورای برتر استان خوزستان لوح تقدیر همراه با کارت هدیه اهدا شد .

 

لازم به توضیح است مهدی صیادی از فرهنگیان شهرستان شوش و برادر شهید  نظم و امنیت «رضا صیادی» با اهدا یک تندیس به فرماندار شهرستان شوش از وی تجلیل نمود .



:: بازدید از این مطلب : 1791
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.